Metody i techniki badawcze

Preferujemy podejście wielometodyczne (multi method approach) w prowadzeniu badań, aby zebrać odpowiednio dużo danych wysokiej jakości.

  • Wywiady telefoniczne (CATI)
    Rejestrujemy całość rozmowy prowadzonej przez ankietera. Pozwala to na możliwość pełnej analizy czasu odpowiedzi, jakości odpowiedzi. Transkrypcje rozmów są kodowane i analizowane.
  • Wywiady z użyciem komputera (CAPI)
    Ankieterzy przeprowadzają rozmowy i ankiety z uczestnikami za pomocą laptopa. Pozwala to na oszczędność czasu i środków potrzebnych na wprowadzenie danych.
  • Kwestionariusze, testy
    Badamy cechy psychiczne, postawy, wiedzę i predyspozycje za pomocą narzędzi w różnej formie. Są to narzędzia wystandaryzowane pozwalające rzetelnie sprawdzić np. próbkę zachowania.
  • Sondaże lokalne
    W tej metodzie prowadzimy ankietowe badanie na wybranej reprezentatywnej grupie. Prowadzimy sondaże ograniczone we wnioskach do lokalnej społeczności, zjawisk.
  • Desk Research
    Przystępując do badań zawsze sprawdzamy jakie dane są już dostępne, co możemy opracować na podstawie dokumentacji.
  • Obserwacja
    Metoda poprzez nieuczestniczenie w sytuacji, procesie pozwala na zarejestrowanie, opis sytuacji, zjawiska, ludzi. Daje gwarancję braku wpływu na proces.
  • Tajemniczy klient (Mystery shopping)
    Metoda polega na obserwacji uczestniczącej przez badacza w procesie (najczęściej obsługi klienta, sprzedaży) i poddaniu ocenie poszczególnych, precyzyjnie określonych wymiarów.
  • Eksperyment
    Nasz zespół ma doświadczenie w organizacji eksperymentów społecznych. Dochowujemy wszelkiej staranności w doborze losowym do grup, organizacji grupy kontrolnej i eksperymentalnych poziomach oddziaływania. Eksperyment pozwala wyizolować czynniki oddziaływania i stanowi punkt wyjścia do dalszych badań.
  • Doświadczenia użytkownika
    Staramy się zorganizować swego rodzaju doświadczenie, gdzie użytkownicy np. portalu, przedmiotu, uczestnicy wydarzeń aktywnie uczestniczą w poznawaniu przedmiotu badań. Istnieją spore różnice między wyobrażeniami o własnym zachowaniu a zachowaniem per se. Stąd staramy się zawsze wprowadzać element próbki prawdziwego doświadczenia, nie tylko deklarowania.
  • Pogłębiony wywiad indywidualny (IDI)
    Wywiad prowadzony twarzą w twarz na podstawie scenariusza lub swobodny. Przygotowany ankieter stwarza sytuację otwartości, w której respondent udziela wielu cennych i rzetelnych informacji.
  • Zogniskowany wywiad grupowy (FGI)
    Jest do moderowana dyskusja 6-8 osób, która jest ściśle zapisywana. Jej celem jest zebranie różnorodnych opinii na temat działań, produktów, sytuacji. W tej metodzie stosuje się różne techniki np. projekcyjne, by uzyskać głęboki obraz sprawy.